יום שבת, 14 בנובמבר 2009

מראט סאפין


לאור הפרישה של השחן הססגוני ונהדר הזה החלטתי לרשום כמה מילים...


סאפין (יליד שנת 1980), נולד למשפחה ממוצא טטארי. הוריו של מראט היו שניהם טניסאים ומאמני טניס בעברם. בצעירותו התאמן סאפין במועדון הטניס של אביב יחד עם טניסאים וטניסאיות גדולים כגון:
אנה קורניקובה (בשיאה דורגה במקום ה-8 בעולם אך התפרסמה פחות בזכות יכולותה הטכנית אלא...)
אלנה דמנטייבה (פעילה עד היום וממוקמת במקום ה- 5 בעולם, בשיאה הדורגה במקום ה- 3 וזה קרה השנה!)
אנסטסיה מיסקינה (זוכת הרולאנד גארוס לשנת 2004, דורגה בשיאה במקום ה-2)

בחזרה למראט...
בשנת 1994 כשמראט היה בן 14 (לא סתם למדתי בטכניון...1994-1980=14) הוא עבר
לגור ולהתאמן בספרד בעיר וולנסיה כיוון שבאותה תקופה רוסייה היתה דלת משאבים עבור שיקנים עם פוטנציאל כמו זה של מראט. בשנת 1997 החל מראט לשחק בסבב הגברים המקצועי הבכיר ה- ATP כאשר הוא בן 17. אחד ההישגים המשמעותים של סאפין היה בשנת 1998 כאשר הוא גבר על אנדרה אגאסי (הסמים לא עזרו לו באותו משחק) ועל הפנומן הברזילאי גוסטאבו קוורטן. בשנת 1998 סאפין השיג את התוצאה המשמעותית מאד הראשונה בקריירה שלו כשהעפיל לשמינית הגמר של טורניר הרולאנד גארוס ואליפות ארה"ב הפתוחה (US OPEN).
התואר הראשון בסבב ה-ATP הגיע בשנת 1999 כאשר סאפין זכה בטורניר בוסטון.
הישג השיא בקריירה של מראט סאפין הגיע בשנת 2000 כאשר הוא זכה באליפות ארה"ב הפתוחה לאחר נצחון על פיט סמפראס...הישג שהיביא אותו למקום הראשון בדירוג העולמי כשהוא רק בן 20!
בשנת 2005 מראט קטף תואר גראנדסלאם שני ואחרון בקריירה כאשר ניצח בגמר של אליפות אוסטרליה הפתוחה את לייטון יואיט. מאותה זכייה סאפין לא הצליח לשחזר את היכולות הנפלאות שלו והתואר הבא אחרי אליפות אוסטרליה הפתוחה (שנת 2005) הגיעה רק בשנת 2007 וגם זה בטורניר זוגות ולא היחידים..
בשנת 2008 סאפין הפתיע את עולם הטניס כאשר הגיע עד לחצי הגמר של טורניר ווימבלדון (התוצאה הטובה ביותר שלו בקריירה בטורניר זה) אבל שם הוא נתקל ברוג'ר פדרר וסיים את הטורניר.

סאיפן ללא ספק הינו "תופעה" שמאד עצוב להלים עם העובדה שלא נראה אותה לפחות כמה שנים...נתגעגע למהלכים הנפלאים, להתפרצויות העצבים....לשבירת המחבטים ועוד למלא מלא דברים שהטניסאי המחונן הזה סיפק!!!




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה