יום שבת, 21 בנובמבר 2009

טניסאי עבר- היכל התהילה

בפרק הזה אני אספר כל כמה זמן על שחקן/שחקנית טניס מן העבר. כמו כל הפוסטים, גם הפוסט הזה יהיה מאד סובייקטיבי אך אשתדל שהוא יהיה מקצועי מאד...אני מאמין שהרבה מהשמות שיופיעו בפרק הזה עם הזמן מוכרים להרבה מכם לכן אשתדל לציין עובדות מעניינות על אותם שחקני טניס עבור אלה שמכירים אותם ומצד שני, עבור אלו שלא מכירים אשתדל למצות את העיקר!

בתור ג'נטלמן אמיתי אני אתחיל את הפרק הזה מאישא...


שטפי גראף
שטפי גראף (1969, גרמניה) נחשבת לאחת הטניסאיות הטובות ביותר אי פעם בסבב הנשים המקצועי (WTA). שטפי גראף זכתה ב- 22 טורנירי גראנדסלאם לידיחות . כמו כן, גראף דורגה במקום הראשון בדירוג העולמי במשך 377 שבועות (למעלה מ- 7 שנים)- יותר מכל שחקן אחר אי פעם. הישג נוסף שייחודי אך ורק לשטפי גראף הוא זכייה במה שנקרא "הסלאם המוזהב" שמשמעותו זכייה באותה השנה (1988) בכל ארבעת טורנירי הגראנד סלאם ובנוסף זכיה במדליית זהב אולימפית (אולימפיאדת סיאול, 1988). שיא ייחודי נוסף של שטפי גראף הוא זכייה בכל אחד מארבעת טורנירי הגראנד סלאם ארבע פעמים או יותר. שטפי גראף הצטיינה בכל סוגי המגרשים מה שידוע שחסר כמעט לכל השחקנים המקצועים...הדוגמא הכי בולטת היא פיט סמפראס האגדי לא הצליח לזכות בארבעת טורנירי הגראנדסלאם ולרוג'ר פדרר לקח כ- 10 שנים בסבב המקצועי על מנת להשלים את הזכייה המיוחלת עם כי זה קרה כשרפאל נדאל לא עמד בדרכו...

אחרי סטייה קצרה מהנושא...בחזרה לשטפי גראף!









נתונים מעניינים נוספים- שטפי גראף זכתה במהלך הקריירה ב-107 תארים ליחידות ו-11 תארים לזוגות. המאזן הכולל של שטפי גראף בתחרויות גרנד סלאם עומד על 282-34 (89%). הרקורד המקצועי הכולל שלה בסבב הוא 902-115 (89%). סך הפרסים בהם זכתה שטפי גראף במהלך הקריירה המפוארת שלה עומד על- 21,895,277$.
מדובר על סכום אדיר בעיקר בגלל שבאותה תקופה שעליה מדובר שנות ה- 80- אמצע שנות ה- 90 הפרסים להם זכו שחקני הטניס היו נמוכים בהרבה מאלו שזוכים בהם כיום (לצורך הדוגמא, סרינה וויליאמס שזכתה בחצי מהטורנירים בהם זכתה שטפי גראף, הרוויחה נכון להיום בערך את אותו סך הפרסים).

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה